Dalmácia olcsó kincsei
Júniusban Horvátországba, Sibenikbe utaztunk egy családi nyaralás során. Erről négy dolog: A táj szép, a víz sós, az út hosszú, a buszok Ebay hulladékok.
A Solaris apartman, kemping, hotel, mobilház tenger buszilag igen gazdag. A hotelek és a sibeniki buszállomás között buszjáratot üzemeltet a cég, amit sajnos nem egy Solarissal végeznek, de a Volvo se rossz. :)
A Solaris Volvo 8700-asa hamarosan megérkezik a sibeniki Autobusi Korolovra. A járat 2 óránként jár.
A hotelekbe rengeteg turista érkezik, így van, hogy 10 busz is áll a nekik kialakított parkolóban. Sajnos nem lehet őket túl jól fotózni (van amit azért igen), de néhány képet mutatnék onnan is.
Sok holland busz jött, meg a kempingben is sokan voltak. Volt itt Setra, Bova, Merci, és ez a VanHool is. Mehet is a Hommhoz. :)
Egy - a többihez képest - elég közelről jött Neoplan (Splitből), és persze példa a jól beállt buszra (mármint nem Sznupi Dog módon beállt). ;)
Következő versenyzőnk egy Litvániából (!) érkezett Vieson. Szép busz, kár, hogy már tönkrement a cég.
Setra darázs egyenesen Kirchdorfból, SZÉP!
A bosnyák Marbus terméke EAG rendszámmal. És ilyenből van magyar példány is. :D
Nicsak, egy E91 copy! Aki még nem tudja mért, annak itt egy hátsó kép. Amúgy a busz egy török Probus, a belovári Cazmatrans tulajdona.
A parkoló zárásaként egy dubrovniki Neoplan szörny.
Térjünk át Sibenik helyi járataira. A városban 7 járat közlekedik, de pár elhagyja a város határát, és a környező kis falucskákig megy ki. Ezeket ottjártamkor egy ex. osloi Volvo kivételével mind a zágrábi közlekedési vállalattól (ZET-től) vásárolt Merci O405-ösök vitték. A flottaszínnel nem törődnek az ottaniak, így zágrábi (és osloi) színekben közlekednek a városban, néhányon még a ZET logó is rajtamaradt. Az összes járat érinti a helyi piacot (azaz Marketplace-t), így érdemes a környéken letelepedni, ha sok helyi buszt akar fotózni az ember.
Ez ugye ex. B(r)éKáVés? Nehüjítcsé, ez bisztos az! FUTÁRt kiszerelték belőle, vagy nem is vót? - Sulinet OFF. :)
Példa a zágrábi flottaszínben - és lógóban - közlekedő kockamergákról. Ajtókondi itt is divat. :)
A kakukktojás az 5-ös vonal egyik végállomásán Bordarica autóbusz-fordulóban. A kép a horvát focicsapat kiesése utáni napon készült, így még nem sikerült leszedni a zászlót, mondjuk nem is kell szégyenkezni.
Egy elég színes dotto indul ,,járatba" Primoštenben. A város amúgy elég szép, mindenkinek ajánlom.
Ugrás a helyközis részlegre, ami különböző cégek buszaival van tele, de azért van benne egy kis rendszer, már-már volános. A leggyakoribb típus a 300-as és 400-as Setra, valamint a Neoplan. A helyi cégnél viszont kiemelkedően rossz (sz*r) a felhozatal, ebay hulladék ebay hulladék hátán, de azért itt-ott van egy újabbacska MAN, vagy Temsa. Nézzünk innen is pár képet.
Egy tökig körbevágott kép, mostanság úgy is ez a menő. :D Ja és igen, E-B-A-Y, elég ramaty állapotban.
Nem túl jó ez a hely, ezután az aranyos Setra után már húztam is tova.
Hopp, egy helyi jármű, a rendszám alapján a helyis Volvoval egy időben szerezték be.
A spliti elit(e) gép. Colored by Volán.
Néha egy helyközire száműzött helyis gép is befigyelt. Tiszta Nógrád Volán. :D
Egy a horvát buszozásban népszerű cég, az Autotrans, küldhettek volna 400-as Setrát is, de nincs harag tesó. ;)
Ha már népszerű, a kedvenc horvát buszozási cégem következik, a Samoborcek, ahol az állomány 300-as és 400-as Setrákból áll. Ez volt a legszebb busz, amit fotóztam itt.
És a 3 tengelyes változata se rossz. :D
Mi mást fotóznék Sibenikben, ha nem a Voyage egyik Irizarját? :D
Másnap a KRKA Nemzeti Parkba mentünk, ami szerintem buszilag a leggazdagabb nemzeti park, ugyanis a parkolótól a tanösvény kezdetéig 5-10 perces sűrűséggel közlekedő buszjáratok visznek fel. Ezeken a nemzeti park saját cégének buszai közlekednek, egy Cazmatransos Neoplan kivételével.
A járat induló állomása, a parkoló, ahol saját forduló van a buszoknak kialakítva. Ennek a járatnak is van forgalmi száma, ezek 1-12-ig voltak, az 5-ös forgalmit aznap a kakukktojás Neo vitte.
A járműpark változó, van itt BR10-es Volvo, kocka NL, és újabb pofás NÜ MAN is.
Egy meglepően jó állapotban lévő A20-as MAN pózol a járat másik végállomásán.
Az egyik jó öreg BR10-es is figyelt a tárolónál.
A másik pedig még fönt a hegyen. Nagyon rendben van a gép, látszik, hogy vigyáznak rá.
KRKA kifújt, lassan meg kellett barátkozni a másnappal is, ugyanis ez volt a hazaindulás napja. Azt kell mondjam, hogy ez egy nagyon tartalmas nyaralásra sikeredett, mint buszilag, mint táj, és legfőképpen mint családilag is. A poszt zárásaként még beteszek egy Irisbust, ami egész héten a buszgarázs mellett állt, és nem mozdult. De nem baj az, álló buszt csak könnyebb fotózni. :)
Én meg megyek mentesíteni, még jelentkezek. ;)